Veel van vragen gaan over de wijze van boeken, rol van Villaspot.nl en de informatie die bij de presentatie van de vakantiehuizen staat. Met het onderstaande overzicht van veel gestelde vragen geven wij u antwoordt op als deze vragen.

Wie is Villaspot.nl?

Villaspot.nl is een groot online reserveringswebsite voor vakantiehuizen villa’s, chalets en appartementen. Van een groot vakantiehuis in de Toscane, tot een luxe woonboerderij in Drenthe en een bungalow in de Ardennen, Villaspot heeft meer dan 130.000 vakantiewoningen in 37 landen waardoor het voor iedereen mogelijk is een aantrekkelijke, betaalbare vakantiewoningen te vinden. Snel en eenvoudig

Wat is de rol van Villaspot.nl?

Villaspot.nl is te allen tijde een intermediair tussen u als klant en de verhuurder van de vakantiehuizen. Villaspot.nl regelt alleen het contact om tot een boeking te komen, te weten de overeenkomst van verhuur van het vakantiehuis tussen u als klant en de touroperator. Doordat Villaspot.nl alleen intermediair is en geen reisagent of touroperator, kunnen

Hoe maak ik een boeking?

Via internetKlik op een beschikbare periode op de huisbeschrijvingspagina en klik op ‘Nu boeken’. U kunt vervolgens in het boekingsproces wat uit 3 onderdelen bestaat (Uw boeking/Uw gegevens/Controle en bevestiging). Wanneer u een definitieve boeking heeft gemaakt krijgt u binnen 10 minuten een bevestiging per e-mail van Villaspot.nl als van de betreffende touroperator.  TelefonischU kunt

Kan ik een optie nemen op een vakantiehuis?

Op bijna alle vakantiehuizen kan  een optie aangevraagd worden van 48 uur. Indien het verblijf binnen zes weken aanvangt, kunt u enkel een optie nemen van 24 uur. U hebt dan enige bedenktijd met de zekerheid dat het huis voor u geblokkeerd wordt. Neem telefonisch contact om uw optie aan te vragen.

Hoe kan ik annuleren?

Annuleren is altijd mogelijk onder bepaalde voorwaarden (kijk hiervoor bij de geldende reisvoorwaarden van de touroperator). Annuleringen geeft u door aan de touroperator of aan Villaspot.nl. De contactgegevens van onze partners vindt u in de reserveringsbevestiging.

Hoe kan ik Villaspot bereiken?

U kunt Villaspot op werkdagen bereiken per email via het contactformulier of telefonisch op +31 (0) 85-2738441. Onze openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 18.00 uur. Zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18:00 uur.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?

Villaspot.nl werkt als intermediair met diverse touroperators die allemaal hun eigen algemene voorwaarden hebben. U kunt deze algemene voorwaarden vinden, bij stap 3 van het boekingsproces (Controle & Bevestiging). Onderaan het formulier vindt u de huurvoorwaarden.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

In de beschrijving van uw vakantiewoning staat vermeld of een huisdier is toegestaan. Is dit het geval, dan is één huisdier toegestaan. Eventuele bijzonderheden kunt u natuurlijk altijd met ons bespreken.  Een EU-paspoort voor uw huisdier is verplicht. Hiervoor raden wij u aan contact op te nemen met uw dierenarts. Het meenemen van een huisdier

Kan ik mijn boeking wijzigen?

Wilt u iets wijzigen nadat u reservering is voltooid? Neem dan contact op met de touroperator. De contactgegevens staan in de reserveringsbevestiging. Houd er rekening mee dat bij wijzigingen kosten in rekening gebracht kunnen worden, conform de geldende voorwaarden van de desbetreffende touroperator.

Een dag extra, of afwijkende periode huren?

Alle mogelijke verblijfsduren worden weergegeven in het keuzemenu Verblijfsduren (kopje Beschikbaarheid en Prijzen) van een vakantiehuispagina. Indien het vakantiehuis, voorafgaand aan de periode van uw wens is verhuurd, is het niet mogelijk om het vakantiehuis eerder te betrekken. Een vraag over een afwijkende periode van huur, kan altijd worden voorgelegd aan de verhuurder van het vakantiehuis,

Wanneer ontvang ik een bevestiging?

Wij sturen u binnen 10 minuten een bevestiging van uw boeking per email. Tevens krijgt u ook per email een boekingsbevestiging van onze partner. In sommige gevallen belandt de bevestigingsmail in uw spam-box. Ontvangt u dus geen bevestiging in uw inbox? Controleer dan altijd de spam-folder! Na de ontvangst van de laatste betaling ontvangt u

Wanneer moet ik betalen?

De betalingsvoorwaarden variëren, dit is afhankelijk van de accommodatie en de touroperator. Over het algemeen wordt na de boeking om een aanbetaling van 20-40% gevraagd. Het overige bedrag wordt in 4 tot 7 weken voor het vertrek of gedeeltelijk ter plaatse betaald. De exacte betalingsvoorwaarden krijgt u per mail van de touroperator na het maken van

Is het vakantiehuis nog vrij?

Onder het kopje Beschikbaarheid en Prijzen op een vakantiehuispagina kunt u de verblijfsduur en de maand kiezen. Alle beschikbare data staan aangegeven in het oranje. Als u bepaalde datum aanklikt krijgt u direct de exacte datum te zien met de bijbehorende reissom. Als een datum geen oranje kader heeft, is het  vakantiehuis niet meer beschikbaar. 

Telt een baby’s als volwaardige deelnemers?

Ook baby’s, peuters en kinderen worden als volwaardige deelnemers geteld. In sommige gevallen mag dit totaal aantal overschreden worden met 1 of 2 baby’s van tot en met 2 jaar. Het maximum aantal personen staat bij elke accommodatie aangegeven en mag door verzekeringstechnische redenen niet overschreden worden. Uitzonderingen behoeven de voorafgaande goedkeuring van de

Waarborgen touroperators

De verschillende waarborgen (ANVR, SGR, Calamiteitenfonds en Thuiswinkel.org) worden bij elk vakantiehuis dat Villaspot aanbiedt vermeld. Villaspot.nl is niet aangesloten bij het ANVR omdat Villaspot.nl zelf geen vakantiehuizen verhuurt, maar werkt als intermediair. U boekt uw vakantiehuis bij één van onze partners. Het merendeel van onze partners is wel aangesloten bij het ANVR. Deze informatie kunt u vinden