Veelgestelde vragen

Veel van vragen gaan over de wijze van boeken, rol van Villaspot.nl en de informatie die bij de presentatie van de vakantiehuizen staat. Met het onderstaande overzicht van veel gestelde vragen geven wij u antwoordt op als deze vragen.

Villaspot.nl is een groot online reserveringswebsite voor vakantiehuizen villa’s, chalets en appartementen. Van een groot vakantiehuis in de Toscane, tot een luxe woonboerderij in Drenthe en een bungalow in de Ardennen, Villaspot heeft meer dan 130.000 vakantiewoningen in 37 landen waardoor het voor iedereen mogelijk is een aantrekkelijke, betaalbare vakantiewoningen te vinden.

Snel en eenvoudig precies dat ene vakantiehuis vinden dat aan al uw wensen voldoet, dat is ons streven! Door de uitgebreide filtermogelijkheden heb je in no time uw ideale vakantiewoning gevonden. Zo kunt u bijvoorbeeld zoeken op belangrijke kenmerken als het aantal slaapkamers, prijs en de beschikbaarheid. 

Villaspot.nl is te allen tijde een intermediair tussen u als klant en de verhuurder van de vakantiehuizen. Villaspot.nl regelt alleen het contact om tot een boeking te komen, te weten de overeenkomst van verhuur van het vakantiehuis tussen u als klant en de touroperator. Doordat Villaspot.nl alleen intermediair is en geen reisagent of touroperator, kunnen wij geen lid worden van de ANVR.

Belangrijk: Villaspot.nl geeft dezelfde prijzen weer als de touroperators. U betaalt bij Villaspot.nl dus nooit meer dan bij de touroperator zelf. Ook berekent Villaspot.nl geen kosten voor bemiddeling in het zoeken en boeken van een vakantiehuis!

Via internet
Klik op een beschikbare periode op de huisbeschrijvingspagina en klik op ‘Nu boeken’. U kunt vervolgens in het boekingsproces wat uit 3 onderdelen bestaat (Uw boeking/Uw gegevens/Controle en bevestiging). Wanneer u een definitieve boeking heeft gemaakt krijgt u binnen 10 minuten een bevestiging per e-mail van Villaspot.nl als van de betreffende touroperator. 

Telefonisch
U kunt telefonisch reserveren door contact op te nemen met onze klantenservice

Uw boekingsaanvraag op Villaspot.nl leidt direct tot een boeking en daarmee tot een overeenkomst met de touroperator. Nadat u de boeking heeft gemaakt via Villaspot.nl ontvangt u direct een boekingsbevestiging van Villaspot.nl en de betreffende touroperator per e-mail.

Op bijna alle vakantiehuizen kan  een optie aangevraagd worden van 48 uur. Indien het verblijf binnen zes weken aanvangt, kunt u enkel een optie nemen van 24 uur. U hebt dan enige bedenktijd met de zekerheid dat het huis voor u geblokkeerd wordt. Neem telefonisch contact om uw optie aan te vragen.

Villaspot.nl maakt voor uw reservering gebruik van een beveiligde verbinding. Uw persoonlijke gegevens en creditcardgegevens worden versleuteld. Onze beveiligde server maakt gebruik van Secure Socket Layer-technologie (ookwel HTTPS), de standaard in de internetwereld.

Annuleren is altijd mogelijk onder bepaalde voorwaarden (kijk hiervoor bij de geldende reisvoorwaarden van de touroperator). Annuleringen geeft u door aan de touroperator of aan Villaspot.nl. De contactgegevens van onze partners vindt u in de reserveringsbevestiging.

U kunt Villaspot op werkdagen bereiken per email via het contactformulier of telefonisch op +31 (0) 85-2738441. Onze openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 18.00 uur. Zaterdag en zondag tussen 10.00 uur en 18:00 uur.

Villaspot.nl werkt als intermediair met diverse touroperators die allemaal hun eigen algemene voorwaarden hebben. U kunt deze algemene voorwaarden vinden, bij stap 3 van het boekingsproces (Controle & Bevestiging). Onderaan het formulier vindt u de huurvoorwaarden.

In de beschrijving van uw vakantiewoning staat vermeld of een huisdier is toegestaan. Is dit het geval, dan is één huisdier toegestaan. Eventuele bijzonderheden kunt u natuurlijk altijd met ons bespreken.  Een EU-paspoort voor uw huisdier is verplicht. Hiervoor raden wij u aan contact op te nemen met uw dierenarts. Het meenemen van een huisdier dient u altijd bij boeking aan ons op te geven.

Wilt u iets wijzigen nadat u reservering is voltooid? Neem dan contact op met de touroperator. De contactgegevens staan in de reserveringsbevestiging. Houd er rekening mee dat bij wijzigingen kosten in rekening gebracht kunnen worden, conform de geldende voorwaarden van de desbetreffende touroperator.

Alle bijkomende kosten staan vermeld bij de betreffende huisbeschrijvingspagina. Tevens worden te allen tijde de bijkomende kosten getoond in het boekingsproces. 

Let op: Villaspot rekent nooit extra boekingskosten!

Alle mogelijke verblijfsduren worden weergegeven in het keuzemenu Verblijfsduren (kopje Beschikbaarheid en Prijzen) van een vakantiehuispagina. Indien het vakantiehuis, voorafgaand aan de periode van uw wens is verhuurd, is het niet mogelijk om het vakantiehuis eerder te betrekken. Een vraag over een afwijkende periode van huur, kan altijd worden voorgelegd aan de verhuurder van het vakantiehuis, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Wij sturen u binnen 10 minuten een bevestiging van uw boeking per email. Tevens krijgt u ook per email een boekingsbevestiging van onze partner. In sommige gevallen belandt de bevestigingsmail in uw spam-box. Ontvangt u dus geen bevestiging in uw inbox? Controleer dan altijd de spam-folder!

Na de ontvangst van de laatste betaling ontvangt u ongeveer twee tot vier weken voor vertrek de voucher met daarbij de route naar uw vakantiewoning en het bijbehorende adres.

De betalingsvoorwaarden variëren, dit is afhankelijk van de accommodatie en de touroperator. Over het algemeen wordt na de boeking om een aanbetaling van 20-40% gevraagd. Het overige bedrag wordt in 4 tot 7 weken voor het vertrek of gedeeltelijk ter plaatse betaald. De exacte betalingsvoorwaarden krijgt u per mail van de touroperator na het maken van een boeking. 

Onder het kopje Beschikbaarheid en Prijzen op een vakantiehuispagina kunt u de verblijfsduur en de maand kiezen. Alle beschikbare data staan aangegeven in het oranje. Als u bepaalde datum aanklikt krijgt u direct de exacte datum te zien met de bijbehorende reissom. Als een datum geen oranje kader heeft, is het  vakantiehuis niet meer beschikbaar. 

U bent niet verplicht een reisverzekering via Villaspot.nl af te sluiten. Wilt u wel een reisverzekering en/of annuleringsverzekering afsluiten, dan kunt u dit doen in stap 1 (Uw boeking) van het boekingsproces.

Ook baby’s, peuters en kinderen worden als volwaardige deelnemers geteld. In sommige gevallen mag dit totaal aantal overschreden worden met 1 of 2 baby’s van 0 tot en met 2 jaar. Het maximum aantal personen staat bij elke accommodatie aangegeven en mag door verzekeringstechnische redenen niet overschreden worden.

Uitzonderingen behoeven de voorafgaande goedkeuring van de eigenaar te krijgen. Neem hiervoor altijd eerst contact op met onze klantenservice.

Neem dan contact op via ons contactformulier en wij geven binnen 48 uur antwoord op uw vraag! Kunt u niet zo lang wachten? Neem dan telefonisch contact op via 085 – 2738441.

De verschillende waarborgen (ANVR, SGR, Calamiteitenfonds en Thuiswinkel.org) worden bij elk vakantiehuis dat Villaspot aanbiedt vermeld. Villaspot.nl is niet aangesloten bij het ANVR omdat Villaspot.nl zelf geen vakantiehuizen verhuurt, maar werkt als intermediair. U boekt uw vakantiehuis bij één van onze partners. Het merendeel van onze partners is wel aangesloten bij het ANVR. Deze informatie kunt u vinden op de vakantiehuispagina en boekingsformulier.

Via de zoekfunctie kunt u zoeken op vakantiehuizen die geschikt zijn voor mindervaliden. In de filter “mindervaliden” staan de mindervaliden aanpassingen genoemd. Heeft u toch nog vragen over een vakantiehuis, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zoeken het graag voor u uit!

Het is in sommige gevallen mogelijk om het vakantiehuis vooraf te bezoeken. Neem hiervoor altijd telefonisch contact op met onze klantenservice. U krijgt een bevestiging van de afspraak, met de adresgegevens van de vakantiewoning, per e-mail toegestuurd.

Het adres van het vakantiehuis ontvangt u na het betalen van de boeking. Wegens privacywetgeving mogen wij geen adresgegevens prijsgeven vóór er geboekt is.